Aktualności
Opinie o firmach i produktach w Internecie

Badania wykazują, Ĺźe ponad 75% internautów przy zakupie produktu bierze pod uwagę opinię innych. Oczywiście moĹźna się zasięgnąć porady przyjaciół czy sprzedawcy w sklepie, jednak coraz większa liczba ludzi w tej sytuacji szuka opinii o produktach i usługach w sieci.

Kto i po co pisze opinie o produktach?


W Internecie natkniemy się na wiele stron i blogów poświęconych opiniom o produktach, firmach i usługach. Witryn o takiej tematyce jest coraz więcej, gdyĹź istnieje na nie zapotrzebowanie. Jeśli klient waha się nad zakupem, opinia innych uĹźytkowników, którzy sprawdzili juĹź dany produkt w praktyce, jest często bardziej wiarygodna niĹź producenta czy sprzedawcy. Nie dziwi więc, Ĺźe firmy dostrzegły w tym marketingowy potencjał, i coraz więcej z nich zachęca klientów do dodawania opinii o oferowanych usługach i produktach.

Jaki wpływ mają opinie na sprzedaż produktu?

Jeśli klient znajdzie na naszej stronie szereg opinii, zawierających często dodatkowe informacje o produkcie, moĹźe to zawaĹźyć na tym, czy zdecyduje się na zakup w naszym sklepie, czy teĹź zabierze swoje pieniądze gdzie indziej. W przypadku, gdy takiego działu nie znajdzie, to opuści naszą witrynę w poszukiwaniu informacji na zewnątrz, ale moĹźe teĹź całkowicie zrezygnować z naszych usług. Aby nie dopuścić do takich sytuacji, warto uruchomić na swojej stronie system dodawania opinii, szczególnie jeśli nasza działalność wiąże się ze sprzedażą przez Internet. Czasem firmy przeprowadzające kampanie e-PR oferują w ich ramach takie usługi.

Dlaczego warto przejmować się opiniami?

Opinie o produktach na naszej stronie mogą stać się cennym Ĺşródłem informacji i korzyści dla firmy, jeśli tylko będziemy potrafili umiejętnie je wykorzystać. JuĹź samo wprowadzenie moĹźliwości dodawania opinii sygnalizuje, Ĺźe nie obawiamy się krytyki i jesteśmy dumni z naszych produktów, pewni tego, co robimy i chcemy komunikować się z klientem. Nie naleĹźy się teĹź obawiać opinii negatywnych. Konstruktywne krytyczne komentarze podnoszą bowiem wiarygodność naszych usług i całej witryny. MoĹźe to być teĹź dla nas Ĺşródłem informacji – jeśli opinii negatywnych o danym produkcie jest duĹźo, warto rozwaĹźyć jego zmianę lub całkowite usunięcie. Z kolei najlepiej ocenianie produkty warto promować, polecając je klientom na stronie głównej, w newsletterach itp. Reagowanie na uwagi uĹźytkowników da ponadto do zrozumienia, Ĺźe szanujemy i cenimy wysoko opinie naszych klientów. RównieĹź dobrze prowadzone blogi firmowe, na których uruchomimy funkcję dodawania komentarzy, będą spełniać podobne funkcje.
Jak widać, tak małą rzecz jak opinie o produkcie, moĹźe stać się sposobem wzmocnienia wizerunku marki i zdobywania oddanej grupy klientów. NaleĹźy jednak pamiętać o tym, by dodawanie opinii na naszej stronie było jak najszybsze i najbardziej dogodne dla konsumenta. Warto pomyśleć teĹź o wprowadzeniu systemu
punktowego bądĹş nagród dla najbardziej aktywnych i wartościowych uĹźytkowników. Pomogą Państwu w tym profesjonalne firmy zajmujące się e-marketingiem i reklamą internetową.






Nie ma się co oszukiwać - jeśli chcemy, aby nasza firma czy organizacja odniosła we współczesnym świecie sukces, musimy walczyć o uwagę odbiorcy w Internecie. NiezaleĹźnie od tego, czy posiadamy własną stronę ...
Jest kilka czynników które wpływają na to, czy post opublikowany na Facebooku okaĹźe się sukcesem. Jeśli ktoś nie ma doświadczenia w obsłudze tego portalu, lub nie zajmuje się zawodowo social ...
Posiadanie profilu firmowego na róĹźnych portalach społecznościowych jest juĹź obecnie normą. Jest to świetna forma na nawiązanie komunikacji z naszymi klientami i partnerami biznesowymi, na której w ...