Badania wykazujÄ
, Ĺźe ponad 75% internautów przy zakupie produktu bierze pod uwagÄ opiniÄ innych. OczywiĹcie moĹźna siÄ zasiÄgnÄ
Ä porady przyjacióĹ czy sprzedawcy w sklepie, jednak coraz wiÄksza liczba ludzi w tej sytuacji szuka opinii o produktach i usĹugach w sieci.
Kto i po co pisze opinie o produktach?
W Internecie natkniemy siÄ na wiele stron i blogów poĹwiÄconych opiniom o produktach, firmach i usĹugach. Witryn o takiej tematyce jest coraz wiÄcej, gdyĹź istnieje na nie zapotrzebowanie. JeĹli klient waha siÄ nad zakupem, opinia innych uĹźytkowników, którzy sprawdzili juĹź dany produkt w praktyce, jest czÄsto bardziej wiarygodna niĹź producenta czy sprzedawcy. Nie dziwi wiÄc, Ĺźe firmy dostrzegĹy w tym marketingowy potencjaĹ, i coraz wiÄcej z nich zachÄca klientów do dodawania opinii o oferowanych usĹugach i produktach.
Jaki wpĹyw majÄ
opinie na sprzedaĹź produktu?
JeĹli klient znajdzie na naszej stronie szereg opinii, zawierajÄ
cych czÄsto dodatkowe informacje o produkcie, moĹźe to zawaĹźyÄ na tym, czy zdecyduje siÄ na zakup w naszym sklepie, czy teĹź zabierze swoje pieniÄ
dze gdzie indziej. W przypadku, gdy takiego dziaĹu nie znajdzie, to opuĹci naszÄ
witrynÄ w poszukiwaniu informacji na zewnÄ
trz, ale moĹźe teĹź caĹkowicie zrezygnowaÄ z naszych usĹug. Aby nie dopuĹciÄ do takich sytuacji, warto uruchomiÄ na swojej stronie system dodawania opinii, szczególnie jeĹli nasza dziaĹalnoĹÄ wiÄ
Ĺźe siÄ ze sprzedaĹźÄ
przez Internet. Czasem firmy przeprowadzajÄ
ce kampanie e-PR oferujÄ
w ich ramach takie usĹugi.
Dlaczego warto przejmowaÄ siÄ opiniami?
Opinie o produktach na naszej stronie mogÄ
staÄ siÄ cennym ĹşródĹem informacji i korzyĹci dla firmy, jeĹli tylko bÄdziemy potrafili umiejÄtnie je wykorzystaÄ. JuĹź samo wprowadzenie moĹźliwoĹci dodawania opinii sygnalizuje, Ĺźe nie obawiamy siÄ krytyki i jesteĹmy dumni z naszych produktów, pewni tego, co robimy i chcemy komunikowaÄ siÄ z klientem. Nie naleĹźy siÄ teĹź obawiaÄ opinii negatywnych. Konstruktywne krytyczne komentarze podnoszÄ
bowiem wiarygodnoĹÄ naszych usĹug i caĹej witryny. MoĹźe to byÄ teĹź dla nas ĹşródĹem informacji – jeĹli opinii negatywnych o danym produkcie jest duĹźo, warto rozwaĹźyÄ jego zmianÄ lub caĹkowite usuniÄcie. Z kolei najlepiej ocenianie produkty warto promowaÄ, polecajÄ
c je klientom na stronie gĹównej, w newsletterach itp. Reagowanie na uwagi uĹźytkowników da ponadto do zrozumienia, Ĺźe szanujemy i cenimy wysoko opinie naszych klientów. RównieĹź dobrze prowadzone blogi firmowe, na których uruchomimy funkcjÄ dodawania komentarzy, bÄdÄ
speĹniaÄ podobne funkcje.
Jak widaÄ, tak maĹÄ
rzecz jak opinie o produkcie, moĹźe staÄ siÄ sposobem wzmocnienia wizerunku marki i zdobywania oddanej grupy klientów. NaleĹźy jednak pamiÄtaÄ o tym, by dodawanie opinii na naszej stronie byĹo jak najszybsze i najbardziej dogodne dla konsumenta. Warto pomyĹleÄ teĹź o wprowadzeniu systemu punktowego bÄ
dĹş nagród dla najbardziej aktywnych i wartoĹciowych uĹźytkowników. PomogÄ
PaĹstwu w tym profesjonalne firmy zajmujÄ
ce siÄ e-marketingiem i reklamÄ
internetowÄ
.
|