W obecnych czasach aby firma odniosĹa sukces, musi zadbaÄ o swój wizerunek nie tylko w mediach tradycyjnych, ale takĹźe w Internecie. Tak narodziĹ siÄ internetowy dziaĹ Public Relations (e-PR), który zyskuje coraz wiÄkszÄ
popularnoĹÄ.
Czym zajmuje siÄ e-PR?
Pod pojÄciem e-PR kryjÄ
siÄ tradycyjne dziaĹania marketingowe oraz wszelkie dziaĹania Public Relations, realizowane za pomocÄ
narzÄdzi elektronicznych. Podobnie jak tradycyjny PR, sĹuĹźÄ
one budowaniu wizerunku firmy, strategii postÄpowania w sytuacjach kryzysowych i komunikacji z grupÄ
docelowÄ
oraz mediami. Tradycyjnie e-PR wiÄ
Ĺźe siÄ z kilkoma obszarami dziaĹaĹ:
· Prowadzenie biura prasowego on-line
· Kampanie na platformach spoĹecznoĹciowych (media spoĹecznoĹciowe takie jak Facebook, Twitter itd., blogi, fora internetowe)
· Reklama e-mailowa (tzw. e-mail marketing) i newslettery
· Copywriting
· Marketing szeptany
W praktyce wiÄc polegajÄ
one na przygotowywaniu materiaĹów dla prasy, pisaniu bloga firmowego, przeprowadzaniu w portalach spoĹecznoĹciowych odpowiednich akcji promocyjnych, dbaniu o oprawÄ graficznÄ
i merytorycznÄ
strony itd. Sprawnie prowadzony e-PR moĹźe przynieĹÄ firmie wymierne korzyĹci.
Co daje e-PR?
Internetowy PR daje szansÄ na wzmocnienie ĹwiadomoĹci marki wĹród uĹźytkowników sieci, a co za tym idzie, zwiÄksza zaufanie do niej i przyciÄ
ga potencjalnych klientów. Warto podkreĹliÄ, Ĺźe jest to opcja szczególnie atrakcyjna dla maĹych i Ĺrednich przedsiÄbiorstw, które nie dysponujÄ
ogromnym budĹźetem reklamowym.
Specyfika dziaĹalnoĹci PR w Internecie zwiÄ
zana jest takĹźe z moĹźliwoĹciÄ
bezpoĹredniego i bardzo szybkiego komunikowania siÄ z klientami i dziennikarzami. DziÄki temu niemal natychmiast moĹźemy poznaÄ opiniÄ o nowej kampanii czy produkcie, poinformowaÄ o konkursach i promocjach, bÄ
dĹş teĹź bĹyskawicznie zareagowaÄ w przypadku niepowodzenia.
JeĹli chcÄ
PaĹstwo zadbaÄ o swój wizerunek w sieci i zaczÄ
Ä czerpaÄ korzyĹci z moĹźliwoĹci, jakie dajÄ
media elektroniczne, zachÄcamy do powierzenia tego zadania naszym specjalistom z Web-Director.
|