Aktualności
Tworzenie sklepĂłw internetowych

Rok w rok rośnie liczba konsumentów dokonujących zakupów za pośrednictwem Internetu. Polska jest jednym z największych rynków sprzedaĹźy internetowej w Europie, a procentowy udział sprzedaĹźy on-line wśród wszystkich transakcji będzie się tylko zwiększać. Prowadzenie sklepu internetowego jest więc w tej sytuacji niemal koniecznością. Rozwiązanie takie oferuje nowoczesny system prezentacji i sprzedaĹźy produktów, który trzeba zrozumieć i umiejętnie wykorzystać, by pozostać konkurencyjnym.
W Internecie znajdziemy zarówno darmowe programy, dzięki którym moĹźliwe jest tworzenie sklepu internetowego, jak i oferty warte kilkadziesiąt tysięcy złotych. Wydaje się bardzo kuszące skorzystanie z darmowego oprogramowania, zanim jednak zdecydujemy się na to rozwiązanie warto zastanowić się, skąd wynikają te róĹźnice cenowe, i jakie rozwiązanie będzie najbardziej korzystne dla naszej firmy.


Darmowe oprogramowanie CMS

Udostępniane w sieci oprogramowanie do budowy sklepów internetowych i zarządzania nimi moĹźe wydawać się kuszącym rozwiązaniem, zwłaszcza dla niewielkich firm. Rzeczywiście, darmowe programy CMS sprawdzają się w mikro i małych firmach, które oferują niewielką ilość mało zróĹźnicowanych produktów, i nie planują nawiązania przez klienta relacji z marką. W przypadku większych przedsiębiorstw ich funkcje okazują się zbyt ograniczone, by sprawnie prowadzić sprzedaĹź i realizować obsługę posprzedaĹźową. Tu dochodzimy do pierwszej duĹźej wady takiego oprogramowania – ograniczonej funkcjonalności. Instalując taki pakiet otrzymujemy zestaw funkcji, których dostosowanie do indywidualnych potrzeb nie jest ani proste, ani tanie. Wyłączenie niepotrzebnych opcji jest utrudnione, a zmiany w postaci instalacji dodatkowych modułów wiążą się juĹź z duĹźymi kosztami – okazuje się, Ĺźe oprogramowanie to nie jest do końca darmowe.
Brak opcji dostosowania przenosi się teĹź na wygląd witryny. Otrzymujemy gotowy szablon, który decyduje o wyglądzie (a takĹźe funkcjonalności!) sklepu. Jeśli myślimy o dedykowanej grafice, jedynym wyjściem jest zakup jej jako usługi dodatkowej. Wchodząc na kolejną stronę o niemal identycznym wyglądzie Klient zorientuje się, Ĺźe korzystaliśmy z darmowego oprogramowania (podpowie mu to teĹź jego nazwa, gdyĹź są juĹź one powszechnie rozpoznawalne). Nie wzbudza to zaufania i moĹźe nadszarpnąć wizerunek firmy. Klient zacznie martwić się o bezpieczeństwo płatności i wątpić w firmę – czyĹźby nie stać ich było na profesjonalny sklep? Jak to świadczy o produktach tej firmy?
Najpierw jednak Klienci muszą w ogóle trafić do naszego sklepu – i tu wychodzi na jaw bodaj największa wada darmowego oprogramowania – jest ono mało przyjazne wyszukiwarkom, przez co pozycjonowanie strony WWW staje się bardzo utrudnione. Przygotowanie sklepu względem SEO (czyli optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe) to pierwszy krok do skutecznej sprzedaĹźy w Internecie. Utrudniona optymalizacja jest więc bardzo powaĹźnym argumentem przeciw takiemu rozwiązaniu. Kolejnym moĹźe być brak wsparcia technicznego – w razie problemów będziemy najczęściej zdani na siebie lub na płatne usługi naprawcze. Okazuje się więc, Ĺźe darmowe oprogramowanie nie jest wcale ani do końca darmowe, ani bezproblemowe.

Płatne rozwiązania CMS

Płatne tworzenie sklepów internetowych daje nam przede wszystkim to, czego nie ma w bezpłatnym – indywidualny projekt dostosowany do specyficznych potrzeb danej firmy i do jej specyfiki sprzedaĹźy. Obejmuje to zarówno parametry techniczne jak i wygląd witryny. System CMS umoĹźliwi łatwe zarządzanie z panelu sterowania, a instalacja dodatkowych modułów odbywa się według specyfikacji danego przypadku. MoĹźliwości dodatkowe są bardzo duĹźe i bogate w funkcje – dają moĹźliwość płatności on-line, stworzenia róĹźnych wersji językowych, integracji z systemem księgowym czy magazynowym czy wprowadzenia wielopoziomowego drzewa produktów. Dobranie odpowiednich komunikatów i form przekazu dla danego Klienta to część dbania o brand image przedsiębiorstwa – komunikat powinien być spójny ze strategią marki firmy. Zgodnie z jego Ĺźyczeniem istnieje moĹźliwość zastosowania programów lojalnościowych czy integracji witryny z social media.
Wygląd witryny powinien być atrakcyjny i funkcjonalny, ale takĹźe dobrany do grupy docelowej danej firmy. MoĹźliwości wizualizacji produktu są praktycznie nieograniczone. Atrakcyjność graficzna ma duĹźy wpływ nie tylko na wizerunek firmy, ale teĹź na to, czy Klienci kupią nasz produkt - ale by to osiągnąć niezbędne jest dobre projektowanie graficzne. Praktycznie wszystkie nowo tworzone witryny budowane są zgodnie z RWD (responsive web design) – rozwiązanie to pozwala na sprawne zakupy w naszym sklepie gdy klient korzysta z tableta, smartphone itd. Wielkość witryny, grafika i funkcje dostosowują się dynamicznie do wymogów danego urządzenia. Brak takiego rozwiązania moĹźe przeszkadzać lub wręcz całkowicie uniemoĹźliwiać zakupy z urządzeń mobilnych.
Samo posiadanie sklepu to jednak nie wszystko. Nawet najbardziej rozbudowany sklep internetowy sam nie sprzeda produktu. NajwaĹźniejsze jest więc, by klienci nasz sklep odwiedzali i by łatwo mogli do niego dotrzeć, jak to ma miejsce w przypadku budowanych przez nas sklepów. Postawą by to osiągnąć jest optymalizacja SEO, czyli pełna integracja i optymalizacja strony pod wyszukiwarki internetowe. PomoĹźe nam to osiągać dobre pozycje w wynikach wyszukiwani, zwiększyć liczbę odwiedzin sklepu, a co za tym idzie sprzedaĹźy. Pozycjonowanie spełnia w przypadku sklepów internetowych podobną funkcję co dział handlowy w przypadku sklepów tradycyjnych. Płatne tworzenie sklepu internetowego i rozwiązania CSM są więc koniecznością, jeśli myślimy o powaĹźnym prowadzeniu sprzedaĹźy internetowej na średnią czy dużą skalę.





Nie ma się co oszukiwać - jeśli chcemy, aby nasza firma czy organizacja odniosła we współczesnym świecie sukces, musimy walczyć o uwagę odbiorcy w Internecie. NiezaleĹźnie od tego, czy posiadamy własną stronę ...
Jest kilka czynników które wpływają na to, czy post opublikowany na Facebooku okaĹźe się sukcesem. Jeśli ktoś nie ma doświadczenia w obsłudze tego portalu, lub nie zajmuje się zawodowo social ...
Posiadanie profilu firmowego na róĹźnych portalach społecznościowych jest juĹź obecnie normą. Jest to świetna forma na nawiązanie komunikacji z naszymi klientami i partnerami biznesowymi, na której w ...