Nikt juĹź nie ma wÄ
tpliwoĹci, Ĺźe obecnoĹÄ na portalach spoĹecznoĹciowych jest bardzo waĹźnÄ
gaĹÄziÄ
wspóĹczesnego e-marketingu. Bardzo istotna dla wizerunku firmy w sieci jest nie tylko zawartoĹÄ merytoryczna naszego profilu, ale takĹźe to, by prezentowaĹ siÄ atrakcyjnie od strony wizualnej. Poszczególne portale ciÄ
gle siÄ rozrastajÄ
i zwiÄkszajÄ
funkcjonalnoĹÄ, przez co zmieniajÄ
siÄ teĹź moĹźliwoĹci dotyczÄ
ce obsĹugi grafiki. Aby pomóc Wam zadbaÄ o wyglÄ
d profilu, stworzyliĹmy zestawienie aktualnych rekomendowanych wielkoĹci grafik na Twitter, Pinterest i Google+.
Twitter
To najpowaĹźniejszy konkurent Facebooka na Zachodzie, jednak dziaĹajÄ
cy na zupeĹnie innych zasadach. Mimo, Ĺźe podstawÄ
na Twitterze sÄ
krótkie wpisy (oczywiĹcie opatrzone hashtagami), to odpowiednio przygotowana grafika czy dobrze dobrane zdjÄcie na pewno jest w stanie przykuÄ uwagÄ naszych obserwatorów.
-
Header (cover image) - zalecany rozmiar to 1500x500 px, a maksymalna wielkoĹÄ pliku to 10 MB. PamiÄtajmy, Ĺźe zdjÄcie profilowe czÄĹciowo zasĹoni nasz header, dlatego nie umieszczajmy istotnych elementów w jego dolnym lewym rogu.
-
ZdjÄcie profilowe - zalecany rozmiar pliku to 400x400 px; rozmiar wyĹwietlany to 200x200 px; wielkoĹÄ pliku nie moĹźe przekroczyÄ 100 KB.
-
ZdjÄcie na linii czasu - zalecana wielkoĹÄ to 440x220 px (jest to minimalna wielkoĹÄ konieczna do tego, aby zdjÄcie daĹo siÄ powiÄkszyÄ); maksymalny rozmiar to 1024x512 px (wyĹwietlane jako 506x253 px) i 5 MB. Warto dodaÄ, Ĺźe w jednym wpisie moĹźemy umieĹciÄ max. 4 zdjÄcia, i oznaczyÄ na kaĹźdym z nich do 10 osób.
Pinterest
W Polsce wciÄ
Ĺź niezbyt popularny portal, ale za to majÄ
cy oddanych zwolenników. Tu najbardziej liczy siÄ zdjÄcie i wizualna prezentacja naszej dziaĹalnoĹci, dlatego warto zadbaÄ o wysokÄ
jakoĹÄ umieszczanych na PintereĹcie grafik i zdjÄÄ.
-
ZdjÄcie profilowe - makasymalny rozmiar to 165x165 px (wyĹwitlane jako 32x32 px) i 10 MB. Warto pamiÄtaÄ, Ĺźe na PintereĹcie nie ma cover image, trzeba wiÄc wybraÄ takie zdjÄcie profilowe, które dobrze bÄdzie siÄ prezentowaÄ na biaĹym tle.
-
Piny - podglÄ
d pina ma szerokoĹÄ 236 px (wysokoĹÄ siÄ skaluje), a powiÄkszony moĹźe mieÄ maksymalnie 736x1128 px (wymagana szerokoĹÄ minimalna - 600 px).
-
Tablice - okĹadka tablicy ma rozmiar 215x145 px, natomiast miniaturki na tablicy wyĹwietlane sÄ
w wielkoĹci 68x68 px.
Google+
Ĺwietna optymalizacja SEO i duĹźa liczba potencjalnych odbiorców to dwa gĹówne powody, by nie przechodziÄ obok tego portalu obojÄtnie. JakiĹ czas temu Google+ zdecydowaĹo siÄ na responsywny design swojej strony, przez co wiÄksze zdjÄcia i grafiki prezentujÄ
siÄ znakomicie na witrynie.
-
Cover image - zalecana wielkoĹÄ to 1080x608 px (min. 480x270 px, max. 2120x1192 px).
-
ZdjÄcie profilowe - zalecana wielkoĹÄ to 250x250 px (min. 120x120 px). Trzeba tu dodaÄ, Ĺźe przeciwieĹstwie do wiÄkszoĹci portali, zdjÄcie profilowe na Google+ wyĹwietla siÄ w formie koĹa a nie kwadratu.
-
Grafika (lub gif) - zalecana szerokoĹÄ to 506 px (min. 497 px, a maksymalna wielkoĹÄ pliku to 2048x2048 px).
-
Link - duĹźy ma szerokoĹÄ 886 px, maĹy (widoczny po zalogowaniu) 426 px; miniatura wyĹwietlana jest w wielkoĹci 150x150 px. JeĹli zdjÄcie jest wiÄksze od podanych tu rozmiarów, bÄdzie siÄ wyswietlaÄ jako podglÄ
d w caĹej szerokoĹci.
Mamy nadziejÄ, Ĺźe podane informacje okaĹźÄ
siÄ przydatne, i uĹatwiÄ
prowadzenie swojego profilu. Wkrótce przedstawimy Wam drugÄ
czÄĹÄ tego artykuĹu, poĹwiÄconÄ
Facebookowi i bardziej niszowym portalom spoĹecznoĹciowym.
|